Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

zondag 16 januari 2011

Muzobox 2

Oef... Oef... Oef...

Die muzobox is na veel zweet, tranen en bloed dan toch nog afgewerkt. Al die radartjes in mijn hoofd draaiden op volle toeren om toch maar dat éne idee te kiezen dat het leukste en het origineelste is.

Op de onderkant van mijn doos staat een wordle. (zie foto in het vorige artikel) Want muzo zijn zoveel begrippen bij elkaar. Muzo is eigenlijk een complex iets. Elke dag ontdek je wel iets anders rond Muzo. En dat is maar goed ook. Moest alles hetzelfde zijn, zou het erg eentonig en saai worden.

De binnenkant is gekleurd naar de meest opvallende kleur in de opera: rood. Bij het binnenkomen moesten we een prachtige trap om bekleed met een "rode loper". Deze is ook terug te vinden in mijn box. Daarnaast vind je een parketten vloer met een symbolische voet als referentie naar het stijldansen.

Boven de doos hangen enkele linten als een wieg? Hierdoor waait de doos van links naar rechts onder het ritmiche muziek van de wind. Aan elk lintje hangt tevens een papiertje met mijn muzische evolutie. Langs de éne kant vind je wat fout is en aan de andere kant kan je vinden wat ik uiteindelijk geleerd heb.

Kijk maar naar de bijgevoegde foto om een eerste indruk op te doen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten