Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

zondag 16 januari 2011

Beeld

Hoe ben ik gegroeid in beeld??? Dat was de grootste evolutie in mijn hele leven denk ik.

Eerste jaar: beeldopvoeding... Hop naar de kelder van Marianne Ivens. We krijgen het thema en ik denk meteen: "Yes, knutselen", dat kan ik nog". Dat was de eerste en de laatse keer dat ik dat woord in de kelder uitsprak.

Sjablonen overnemen om aan de slag te kunnen gaan. De gedacht kwam nog maar op in mijn hoofd en de lector deed ze al terug verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Creatief zijn!!! Geen clichés!!! Maken en uitpoberen!!! Ik ben daarin moeten groeien, want ik was gewoon om iets te maken volgens een boek en/of een plan. Plots mocht dit allemaal niet meer. De goede punten voor "knutselen" maakten plaats voor mindere resultaten omdat ik het allemaal niet gewoon was.

Toch spreek ik van een groei omdat Marianne Ivens mijn blik op beeldopvoeding verruimd heeft. Al wat ik geleerd heb zal ik meenemen naar mijn klasprakijk later. Het zal me waarschijnlijk meer energie kosten, maar de kinderen hun creativiteit zal volop tot ontplooiing kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten