Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

zondag 16 januari 2011

Dworp - donderdag 13 januari 2011

Stres! Stres!! Stress!!!

Vandaag komen de kinderen van de gemeenteschool te Dworp om deel te nemen aan de workshops. Dolenthousiast komen ze binnen om hun verwachtingen werkelijkheid te zien worden. En wij deden ons uiterste best om aan die verwachtingen te voldoen.

In grot groep verdeelden we de kinderen in 3 kleinere groepjes. Dus uiteindelijk hadden we 3x een groepje van ongeveer 10 kinderen. En dit met 6 begeleiders. Dit was echt veel te veel. We liepen in elkaars vaarwater, blikken werden verkeerd begrepen.. Daardoor verliep het hier en daar stroef. Het voordeel was dat de kinderen dit niet doorhadden, maar tussendoor was de wrevel en ergernis enorm voelbaar. Dit was echt wel jammer, want van de workshop hadden we zoveel meer kunnen genieten.


Het toonmoment voorbereiden verliep al iets vlotter, maar organiseren met 6 is eigenlijk een onmoglijke opgave. Toch hadden we een leuk toonmoment voorbereid. De kinderen genoten ervan, maar de voorstelling werd ook gesmaakt door het publiek. Ook de andere groepjes waren best goed om zien.


Nadien was er een film voorzien met een feestje. We werden verwacht met galekledij, masker en uitnodiging. De sfeer werd meteen in de juiste toon gezet door de aangeboden witte wijn en fruitsap. Na deze heerlijke aperitief mochten we de zaal binnen. We keken naar de film "save the last dance". Halverwege was er een pauze met lekkere popcorn en kleine koekjes.



Na de film ging iedereen naar buiten en ik bleef bij Michelle. Ik mocht nie mee!! Waarom wist ik toen nog niet... Ik was eigenlijk erg zenuwachtig want ik wist niet wat er ging gebeuren. Ik ging de trappen van de bar af onder het gezang van "Happy Birthday". Per tree die ik naar beneden ging werd ik nerveuzer. En iedereen maar zeggen dat ik blij ga zijn, dat ik het superleuk zou vinden... Maar ik wist niet wat er ging gebeuren. Maar toen ik beneden kwam... Mijn 2 beste maatjs (Valerie en Anthony) met een supergrote affiche met "gelukkige verjaardg". De tranen sprongen spontaan in men ogen van geluk. Het feestje heeft geduurd tot 4 uur!!! Men beste verjaadag op verplaatsing die ik me ooit kon voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten