Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

zondag 16 januari 2011

Muziek

Zingen doe ik heel graag. Thuis zet ik de muziek hard aan en luidkeels zing ik elk liedje mee. Als ik daarop dan nog kan bewegen, is mijn hele dag goed.

Dus toen ik op school kwam en ik zag muziek op men rooster staan dacht ik: "Dat komt in orde". En het was inderdaad heel leuk. De eerste 2 jaren van mijn opleiding heb ik mij kostelijk geamuseerd. Ik zong graag, ook al was het af en toe zo vals als een kat.


Tot de dag van mijn eerste examen kwam. Zingen: geen probleem. Liedjes spelen op een instrument: een catastrofe. Ik heb nooit notenleer gehad, dus ik begon al heel veel stress te krijgen. Ik wist van mezelf dat ik geen blokfluit kon spelen. Daarom ben ik beginnen oefenen en oefenen. Van vals spelen kon ik toch al redelijk zuiver spelen. Dat is dus al een lichte groei. Ik speel wel nog steeds de liedjes met de namen onder de noten. Dus ik kan nog verder groeien door op (lange) termijn de liedjes te kunnen spelen zonder dat ik de namen eronder moet schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten