Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

zondag 16 januari 2011

Dworp - dinsdag 11 januari 2011

Hallo liefste bloggertjes!!!

Vandaag is eindelijk de eerste dag aangebroken van onze Muzostage. Vol goede moed staan we op en trekken we richting school. Om 9 uur zitten we op de bus vertrekkensklaar naar Dworp. Daar aangekomen plaatsen we onze valliezen in de juiste ruimte en gaan we richting Muziekblok. Schoenen uit en wachten tot de danszaal binnen mochten. Dat wachten duurde helaas wel eventjes... Maar dat werd daara weer helemaal goed gemaakt.


We werden in de film van Carmen gegooid en mochten meteen meedoen met datgen wat in ons hoofd opkwam. Het duurde wel lang tegen iedereen los kwam. Allé, persoonlijk vond ik dat we er te snel ingegooid werden, want niemand durfde zich echt te geven. Dat was wel een beetje jammer.


Ons voorstellen per groep was wel erg leuk. Heel veel groepen werkte rond uitbeelden van letters met het lichaam. Dit vond ons groepje persoonlijk niet zo creatief. Het onze vond ik helemaal iets anders. We gooiden elkaar uit en riepen zo onze naam terwijl andere van de groep fungeerden als achtergrondkoor. Onze naam: Iochacha ((io = ik in het Italiaans//chacha = dans))


Daarna was OEFENEN dé boodschap!!! Oefenen voor onze eigen opera. Wij hebben gekoezen voor Herakles en de 13! werken en de doos van Pandora en Arachne. Dit stuk is eigenlijk gemaakt zonder al te veel discussie. Hier en daar waren er wel tegenstrijdigheden maar uiteindelijk kwamen we over de meeste zaken super overeen. Ook tijdens de generale repetitie verliep alles gemoedelijk. Danzij de tips van meneer Van Lokeren en meneer De Beule werd het nog beter.


Dan was de tijd aangebroken om ons stukje op te voeren!! Alle stukjes waren ronduit fantastisch. Iedereen had zijn best gedaan, iedereen gaf zich 100%... Zelf ben ik een heel verlegen iemand en toch heb ik op dat podium gestaan. Dat vond ik al een hele prestatie voor mezelf. Ik heb me die avond super geamuseerd maar ik ben toch vroeg in mijn bedje gekropen omdat het toch een vermoeiende dag was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten