Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

dinsdag 7 december 2010

Stijldansen

Vandaag, 7 december, hebben we onze turnleerkracht op een andere manier leren kennen. Sierlijk kwam ze binnenzweven op de zachte tonen van de Engelse wals. De toon was meteen gezet. Vandaag gingen we "stijldansen". We gingen namelijk walsen op muziek van de Engelse wals.

Mevr. Vergaert leerde ons stap voor stap samen met haar danspartner de passen van de wals. Basis, forward, reverse, wisk, turn over... Daarna heel de combinatie achter elkaar.

Zalig om iedereen bezig te zien. Iedereen deed zijn uiterste best en je zag duidelijk de evolutie. Zelf doe ik al 4 jaar aan stijldansen waardoor de begrippen voor mij niet onbekend waren. Daarom ook dat ik minder moeite had om de combinatie aan te leren. Toch heb ik mij kostelijk geamuseerd. Volgende keer met de hele klas de "chachacha" leren en het zou nog toffer worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten