Hallo iedereen! Dit is mijn MuZo blog. Maar wat is MuZo precies?? Muzo is een verzamelnaam voor alle muzische vakken die wij op school (in de lagere school) onderwijzen. Dit houdt concreet 5 grote domeinen in, namelijk: bewegingsexpressie, dramatisch spel, muzische opvoeding, beeldopvoeding en muzisch taalgebruik. Groetjes, Annelies

donderdag 23 december 2010

Gymgala 2010 (part 1)

Salto's vliegen om je oren, hoepels vliegen door de lucht, touwen kruisen in de lucht zonder in een knoop te vallen, mensen vliegen verschillende richtingen uit, verschillende piramides en een zanger...

Rarara, wat zou het zijn???

Het jaarlijke gymgala in Gent. Dit is een wervelde show waarbij alle disciplines van het turnen aan bod komen. Artistiek turnen, tumbling, trampoline, acro en ritmische gymnastiek. De beste over de hele wereld komen hierbij tonen wat ze allemaal kunnen en met welke oefeningen ze allemaal in de prijzen zijn gevallen.

Ik kom elk jaar kijken en ook dit jaar was het weer fantastisch!! Geen seconde heb ik me verveeld. Vol spanning zat ik te kijken. Vooraal ritmische en acro. Ritmisch door de combinatie dans en turnen. Acro omdat ik het zelf doe. Maar aan een Russisch team kan je echt niet tippen. Verbazing stond op mijn gezicht te lezen, net als bewondering voor de vele oefeningen. Want het duurt jaren om zo een goede oefening in elkaar te steken die je uiteindelijk opvoert voor no geen 5 minuten.

Voor degene onder ons die iets minder van turnen kennen, zal ik elke discipline kort eens overlopen. Kijk ook zeker naar de afbeeldingen. Die zeggen soms meer dan woorden. Veel plezier!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten